Foreningen

Hvert år stiger antallet af personer med psykiske lidelser som angst, depression og PTSD. Det betyder, at behovet for servicehunde også er stigende.

Det inspirerer og motiverer os til at uddanne servicehunde af allerhøjeste kvalitet.

VI ER HER FOR HINANDEN

Vores forening

Som non-profit forening arbejder vi med:

• uddannelse og træning af service- og førerhunde samt alarmhunde til hele Danmark

• udplacering af service- og førerhunde til borgere med psykiske eller fysiske funktionsnedsættelser.
  •

Grundtræningen sker bl.a. i samarbejde med indsatte fra Søbysøgård Fængsel og Kværndrup Udslusningsfængsel. Et projekt, vi kalder ‘Hunde bag tremmer’.

Alt, vi gør, sker med omtanke for dem, vi arbejder med. Både service- og førerhunde samt borgere med psykiske funktionsnedsættelser eller nedsat syn. Kun med de rette værdier i bagagen kan vi skabe forandringer, der gør en forskel.

En flad struktur. Sammenhold. Kompetence. Hjerter, der banker for dyr og mennesker. Og selvfølgelig en god portion humor.

– Det er essensen af os. Vi tager ikke os selv så seriøst – kun det arbejde, vi udfører. Derfor deler vi løbende ny faglig viden med hinanden, så vi alle bliver endnu bedre til vores arbejde, end vi var i går.

Sammen drømmer vi om at udvikle og dygtiggøre os. At uddanne kompetente trænere, så vi kan bidrage til standardisering af servicehunde (og instruktører) i Danmark.

Og så håber vi en dag at blive din foretrukne leverandør af service- og førerhunde.

Ønsker du at blive støttemedlem af Foreningen Servicehundeakademiet, kan du blive det her.